Ризикований бізнес

Продаж та використання контрафактних запасних частин продовжує залишатися проблемою для сектору опалення, де сервісні спеціалісти піддаються все більшому тиску для скорочення витрат, де тільки можливо. Але заміна деталей на газовій техніці неоригінальними запчастинами хоча і суттєво зменшує вартість обслуговування, проте може призвести до проблем з якістю, безпекою та неприємних правових наслідків.

Девід Уіллетс, генеральний директор Baxi Genuine Parts, пояснює.

Щоб гарантувати, що вони залишаться конкурентоспроможними, сервісні спеціалісти часто шукають способи зробити свої пропозиції більш економічними для клієнтів. Один із способів зробити це - використовувати неоригінальні запасні частини під час проведення ремонтних робіт, але заощадження в кілька фунтів в короткостроковій перспективі, може, в результаті, коштувати домовласнику дорого в довгостроковій перспективі з точки зору ризиків безпеки, пошкодження їх опалювальної системи та припинення дії гарантії. Це також може спричинити і шкоду репутації сервісного спеціаліста.

То чому ж неоригінальні запчастині це погано?

У двох словах, ці запчастини часто виготовляються з матеріалів або компонентів низької якості, і навряд чи вони пройдуть ті ж випробування життєвого циклу та тести як оригінальні запчастини, тому вони можуть не працювати так само довго або не бути достатньо надійними. Якщо сервісні спеціалісти використовують неоригінальну запчастину, щоб відремонтувати котел, виробник більше не може гарантувати безпеку приладу, а будь-яка гарантія на пристрій буде недійсною.

Але це лише половина історії.

Важливо, щоб сервісні спеціалісти розуміли, що використання оригінальних, затверджених виробником запчастин не тільки дає можливість використовувати передовий досвід заводу-виробника, щоб забезпечити безпечний, надійний ремонт та підтримувати оптимальну продуктивність котла, але також допоможе їм не мати проблем з Законом.

Багато людей не розуміють, що виробництво, продаж та установка будь-якої частини котла оточена цілим рядом юридичних наслідків. З юридичної точки зору, продаж та монтаж неоригінальних деталей підпадає під три категорії:

  • запчастини, які не були схвалені для використання з газовими приладами, і тому не мають позначки СЕ (несертифіковані)
  • підроблені запчастини
  • запчастини, які порушують інтелектуальну власність.

Почнемо з наслідків використання несертифікованих запчастин. По суті, якщо сервісний спеціаліст встановив у котел запчастину, відмінну від тієї, яка вказана в технічній документації виробника, то це негайно призупиняє сертифікацію всього котла. Оскільки виробник не може більше гарантувати безпеку котла, відповідальність за це переходить до сервісного спеціаліста, що встановив запчастину, залишаючи його відкритими для судового переслідування, якщо щось не так.
У цій ситуації сервісний спеціаліст мало знає про важливі фактори безпеки. Чи безпечний котел для використання? Чи є небезпечні речовини у запчастині? Яким чином від цієї запчастини слід позбавлятися в кінці її життєвого циклу? Це справжня азартна гра на якості та безпеці, просто для того, щоб збити кілька фунтів від вартості для замовника.

Однією з галузевих проблем, яка може ускладнити проблему, є зростання підроблених копій деталей котлів, тому іноді сервісний спеціаліст може мимоволі купувати неоригінальні запчастини. Це одна з вагомих підстав, щоб заохотити сервісних спеціалістів купувати частини у авторизованих центрах запчастин, щоб вони точно знали, що вони отримують.
Варто зазначити, що у випадку підроблених запасних частин виробник таких запчастин класифікується як виробник, дистриб'ютор та продавець, а це означає, що після того, як запчастина буде встановлена в котел, вони несуть відповідальність за нього, поряд з сервісним спеціалістом. Якщо такий виробник рекламує свої деталі відповідно до певної марки / моделі, вони також суперечать законодавству про авторське право та торговельні марки, залишаючи їх відкритими для переслідування з боку оригінального виробника.

Відновлені або відремонтовані запчастини також підлягають правовим наслідкам. Закон про загальну безпеку продукції (Директива 2001/95 / EC) наказує, що такі запчастини повинні бути безпечними, придатними для відповідних цілей, і щоб кожен, хто купує продукт, не вводився в оману, вважаючи, що це абсолютно нова запчастина. Для того, щоб цей пункт не був порушений, всі маркування виробника оригінального обладнання (OEM) повинні бути вилучені, а особа, яка відновлює цю запчастину, стає виробником і тому несе всю відповідальність.

Модифіковані запчастини підпадають під ті ж самі директиви, як і відремонтовані деталі, якщо вони були змінені після ремонту, але також регулюються додатковими директивами, якщо вони були змінені відносно нових. У будь-якому випадку, модифікатор все одно розглядається як виробник і тому несе відповідальність за безпеку продукту.

Більше того, модифіковані запчастини можуть легко суперечити Закону про продаж товарів від 1979 року, який вимагає наявності нових чи запасних деталей відповідно до їх опису, бути придатним для відповідних цілей та бути задовільної якості. Тут і продавець, і виробник несуть повну відповідальність.

Зрозуміло, що використання неоригінальних деталей - це не просто питання виробників, які намагаються збільшити продажі своїх запчастин, це важливе питання безпеки, і саме тому воно настільки жорстко захищено законом. Наслідки для безпеки є величезними, і сервісний спеціаліст може несвідомо піддавати небезпеці домовласника та його власність, використовуючи неоригінальні запчастини.

Щоб підвищити обізнаність про наслідки використання неоригінальних запасних частин, необхідно навчати сервісних спеціалістів, розказуючи їм про небезпеки такого підходу, а також про преваги використання оригінальних високоякісних запчастин, для поліпшення стандартів якості і безпеки опалювальної галузі.

Статті